Friday 1 March 2013

SABASUN HYPErRUNCIT



Assalamualaikum w.b.t.
kita bertemu lagi di pagi hari sabtu yang sungguh mendamaikan. Pagi ini cuaca baik dan tidak menunjukkan tanda-tanda hujan ingin memunculkan dirinya, okk..sebelum kami menjadikan blog ini sebagai blog ramalan kaji cuaca lebih elok sekitanya kita kembali kepada tajuk yang sebenar-benarnya yang ingin kami bincangkan iaitu berkenaan SABASUN HYPErRUNCIT.

Pertama sekali marilah kita mengenali dengan lebih lanjut mengenai SABASUN HYPErRUNCIT sebelum kita membincangkan aspek-aspek lain yang boleh dikaitkan dengan subjek kami iaitu pembangunan dan perubahan sosial.

SABASUN HYPErRUNCIT merupakan hak milik bumiputra Islam dan ia mempunyai beberapa cawangan di negeri Terengganu. 'Sabar dan Bersungguh-sungguh', itulah perkataan yang menyebabkan wujudnya nama SABASUN. SABASUN HYPErRUNCIT dikenali dengan mottonya iaitu 'harga muroh sokmo' yang sememangnya begitu sinonim dengan masyarakat di negeri Terengganu khasnya.


Ia mula beroperasi pada bulan April 1995 di atas tapak kedai kecil yang hanya berkeluasan 3000 kaki persegi dan mempunyai banyak kekurangan. Namun selaras dengan kemajuan dan pertambahan jualan yang meningkat dari tahun ke tahun maka pada tahun 2000, SABASUN berjaya mendirikan bangunan milik sendiri yang bernilai 2.4 juta dan seterusnya menambahkan keluasan jualan sehingga 18,000 kaki persegi dan bilangan pekerja yang semakin bertambah. Selain di Kuala Terengganu, SABASUN juga telah menubuhkan cawangannya di Gong Badak dan ini memudahkan kami, pelajar dan masyarakat setempat untuk membeli barangan-barangan keperluan harian dengan harga yang murah selain daripada pasaraya-pasaraya yang sedia ada seperti MYDIN dan GIANT.


Tahun demi tahun SABASUN HYPErRUNCIT semakin berkembang dengan pesatnya, ditambah lagi dengan kemudahan infrastruktur seperti surau, tempat letak kenderaan, restoran dan sebagainya yang lebih baik bagi memberi keselesaan kepada setiap pengguna. Pada ketika ini, keluasan ruang niaga SABASUN HYPErRUNCIT telah mencecah sehingga 70,000 kaki persegi dan dengan izin Allah diharapkan SABASUN HYPErRUNCIT akan bertambah maju.

Setakat ini sahaja entri kami pada hari ini, tapi ini bukanlah yang terakhir. Masih banyak yang ingin kami tuliskan dan ini hanyalah permulaan sahaja. kita berjumpa lagi pada waktu yang lain pula. SEKIAN...

to be continued...


No comments:

Post a Comment

http://www.youtube.com/watch?v=OFuOODU4p1E